0 svar till “Bilder etiketterade “har-ar-etiketten-med-text””

1. Hej. Ett förslag från mig är att sätta upp webbkamera/bevakningskamera. Inte särskilt dyrt och heller inte olagligt som en del tror. Föreslog detta till Marcus Marjasin för snart ett år sen.

2. Bemannad kameracentral 24/365
    Detta kanske också är en lösning för OBF
    En av Sveriges största insjöhamnar är Smedjebacken och där har båtklubben valt systemet för bevakning av området kring hamnen i stället för den gammeldags personliga vaktgången.

– En bonus är att försäkringsbolaget Svenska Sjö tar bort självrisken när vi anlitar Nyx Security då säkerhetsnivån blir så hög, säger Ove Boman vid Smedjebackens båtklubb.

Bonus att vi inte behöver gå nattvakt.

Åke Hammar

3. Pingback: Dags att anmäla sig till höstens seglingar | Oxnö Båtförening

4. Pingback: Uppdaterade torrsättningslistor | Oxnö Båtförening

5. Pingback: Torrsättningslistorna uppdaterade på nytt | Oxnö Båtförening

6. Pingback: Var ska min båt stå i vinter? | Oxnö Båtförening

7. Pingback: Torrsättningslistorna för 8-9 oktober uppdaterade | Oxnö Båtförening

8. Pingback: Information från OBF:s utvecklingsgrupp | Oxnö Båtförening

9. Saknar slutsegrare för 1989 . 1995 Detta bör finnas på tavlorna i klubbrummet som är till delar målade av undertecknad. Jag var aktiv i klubben till 2004 då jag sålde min båt.
    Jag, Åke Myrén Kjell Ekberg, Bengt Horn var de som startade kappseglingssekt. i Oxnö med början
    om jag inte minns fel 1976 och då under mycket blygsamma former.
    Ha en trevlig sommar allihop

Dick Malm. Hedersledamot Hedersmedlem.

10. Pingback: Sammanfattning av synpunkter | MBK Segling

11. Pingback: Rättelse – datum för bottentvätt | Oxnö Båtförening

12. Pingback: Svara på OBFs enkät 2015 | Oxnö Båtförening

13. Vilken trevlig berättelse, där jag väl känner igen andan från mina dryga 20 år som medlem i OBF, varav större delen som kassör. Min goda vän Jan Löwgren är sorgligt nog inte längre med oss. Jag saknar honom på många sätt. Hans intresse och entusiasm för de veckovist återkommande klubbseglingarna var obeskrivlig. Som mycket skicklig basist var det ett lyft för oss när han hade möjlighet att vikariera i storbandet. Genom gemensamt intresse i jazzmusiken hade Jan en speciell plats i mitt minne. Men där ryms många fler av klubbens medlemmar, exempelvis Malmsgrabben med sitt goda humör och sitt dragspel. Grabb då ja, men även han börjar väl uppnå respektabel ålder.
    Och många många fler goda, trevliga medlemmar har jag ansiktena i minnesbehåll, medan namnen försvunnit i glömskan. Jag gläder mig att den goda andan tycks bestå, liksom naturligtvis intresset för skärgården och båtliv. Segling i november. Det låter tufft. Det var inget för oss under min tid.

14. I’m unsure why however this site is loading incredibly sluggish for me. Is anybody else having this difficulty or is it a problem on my finish? I’ll verify again later and see if the problem nonetheless exists.

15. You lost me, buddy. I mean, I imagine I get what youre stating. I have an understanding of what you are saying, but you just appear to have forgotten that you will find some other people within the world who view this issue for what it truly is and may possibly not agree with you. You may possibly be turning away a lot of people who might have been lovers of your weblog.

16. Fantastic substance from you, gentleman. I have engage into account your stuff prior to and you are just particularly fantastic. I truly like what you’ve acquired proper at this point, undoubtedly approximating what you are saying and the way in which during which you are saying it. You’re making it entertaining and you immobile precision representing to keep it smart. I can not remain to hear much further as of you. This is really a awesome trap site.

17. 我指的「不斷改變自我」,與你所說的「藉著形諸於文對自我作片刻框限」有何關係?其實我的意思是,寫作本身就是對生活經驗的整理和思考,但「文為心之鏡」卻是一種樸素的反映論,當中寫作的理解被約化為「抄寫」。其實即使是說理文章,也不會少得了動用情感和修辭的時候。認真和投入,無疑是對寫作或思考非常重要的。但如果我們對認真和投入的理解,變成了「作品就是自我的展現」,文章風格如何「端視乎你是一個怎樣的人」,則未免將如何做文章等同於如何做人了。杜

18. Am un prieten care se gandeste la ce sport sa-si dea fiul. Se gandeste la judo/karate, dar… parca nu-l lasa inima. Ati observat si voi ca in ultima vreme tot mai multi campioni de judo/karate/box ajung in centrul unor scandaluri cu violenta? La un moment dat, mai devreme sau mai tarziu, se baga in belele. De ce oare?

19. br kete camry, kerajaan t’ganu bl mercedes korang x bsg plak..biar la dia nk pakai, korang nk sibuk bt apa? gie jg korang punya parti la woi..rasuah bersepah2..

20. pierro42 dit :j’ai etait voir quelques videos de batien baker.ben moi je dis non.pas encore un tom dice a l’eurovision.on en aura surement pleins de ce style de chanteursa l’eurovision 2013.

21. María y yo os deseamos un feliz aniversario chino, y que sigáis viviendo y contándonos esas experiencias tan curiosas desde ese país tan diferente a España.(María fue compañera de Susana en Transhotel).Por cierto, enhorabuena por tu blog, me ha encantado. Me permito suscribirme. 🙂

22. I didn’t know you scooped that much poo!!!!!!!!!Thanks for the shout out. 😉 No posting of photos til I move, eh? Oh but wait, if you do, I don’t know if I can return!Why the number 13?? My favorite is the number 4.

23. 1ebWhat i don’t realize is actually how you are now not actually a lot more smartly-preferred than you may be now. You are very intelligent. You know thus considerably on the subject of this subject, made me in my view believe it from a lot of various angles. Its like women and men aren’t involved except it is something to do with Girl gaga! Your personal stuffs great. All the time take care of it up!