Miljö

Avfallshanteringsplan för Oxnö Båtförening

I avvaktan på kommunens godkännande.

SANT ELLER FALSKT – ELLER OLAGLIGT – OM BÅTBOTTENFÄRGER

Läs intressanta fakta i Båtmiljö.se

Båtbotten med havstulpaner

Hur få bort havstulpaner och dess rötter?

Skrapa bort havstulpanerna med spackelspade eller liknande direkt efter torrsättning. För att ta bort havstulpanernas rötter kan följande metod fungera.

Lika delar ättika 25% och citronsyra (pulver) spetsat med några gelatinblad eller tapetklister….låt verka i två timmar…högtryck = borta!!

Vi fick detta tips av en erfaren båtägare på OBF men även på kryssarklubbens forum,  https://www.sxk.se/forum/havstulpaner-7#comment-7227 (kräver inloggning på sxk)